Dit ben ik

Een Hondenschool was mijn grootste droom

Assen – Mijn naam is Linda van Heerde, geboren in het jaar 1995 en getrouwd met André.
Samen hebben wij 2 prachtige kinderen, geboren in 2020 en 2022.
Onze hond Boris, de Beagle kruising Australian Shepherd (2019) en onze huis-tuin en- keuken kat Sjors de poes (2018) vullen ons gezin aan!

Mijn dagelijks werk is de hondenschool waarbij ik gemiddeld 14 groepen lesgeef en 2 tot 6 consulten of hondenmassage ingepland heb staan per week. Daarnaast ben ik mama en geniet ik van het leven zoals die nu op dit moment mij toekomt. De jonge kinderen bij huis en ondernemen. Veel wandelen met de hond en hoewel ik me heerlijk voel in onze comfortzone is grenzen opzoeken daar buiten ook altijd leuk en geeft een boost aan onze relatie met elkaar.

Al ruim 12 jaar ben ik zelf aan het trainen en lesgeven. Ik ken vele verschillende trainingsmethodes maar voor elk individu en combinatie baas-hond staan alle wegen open.
De jaren hebben mij wel geleerd dat er geen hond of mens hetzelfde is, laat staan de combinatie en gezinssituatie. Er is geen kant en klaar antwoord of oplossing voor alles. Het gaat om de inzicht en het leren kennen van je hond, wat voor hem maar ook voor de eigenaar en het gezin toepasbaar is.

Mijn sterkste punt is dat ik goed kan observeren. Bij alles wat ik doe of zie is er niet snel een conclusie. Ik begrijp dat er dingen gebeuren vanuit een bepaalde gedachte of emotie. En zo werkt dat bij honden ook. Ze worden soms verkeerd ‘gelezen’ en begrepen.

Ik wil graag een inspiratiebron voor voor mijn cursisten. Alle vragen rondom honden, hun gedrag en communicatie mag je aan me stellen. Geen vraag is raar of te veel.
Ook voor vragen rondom de opvoeding van je hond met (jonge) kinderen in huis mogen gesteld worden. Genoeg praktijkervaring om je hierin juist te kunnen adviseren.

Op dit moment verdiep ik mij helemaal opnieuw in het hondenlichaam. Tijdens de CMFR-opleiding (inmiddels 2 behaalde certificaten)leer ik naar het hondenlichaam te kijken zoals spieren, gewrichten en organen horen te functioneren en te bewegen. Wat als daarin blokkades zijn?
Ongewenst gedrag en ongemak of pijn in het lijf zijn wat mij betreft onlosmakelijk met elkaar verbonden. Oftewel: zit jouw hond voor jouw zichtbaar of misschien wel onzichtbaar niet lekker in zijn vel. Dan heeft haar daar alle reden voor om zich anders te gedragen.
Tijdens deze opleiding leer ik Deep Tissue Massage en Guasha behandelingen te geven aan honden. Beide technieken zorgen weer voor een goede circulatie van bloed en energie in het lijf en stimuleren het zelfhelend vermogen. Meer weten? Kijk dan eens bij CMFR op de website!

Enthousiast en nieuwsgierig ben ik altijd opzoek naar meer kennis en kunde in het geen dat mij interesseert. Ik lees graag boeken, zeker over hondengedrag, inzichten of personen die daarin voor mij inspirerend zijn vanuit verschillende invalshoeken.

Met dit gevoel; die openheid, eerlijkheid en een dosis vol vrolijke energie leer ik ook jou en je hond graag kennen.

Linda van Heerde, Eigenaar